wtorek, 8 stycznia 2013

KURSIK ORIGAMI MODUŁOWE


Witam wszystkich w Nowym Roku i bardzo dziękuję za wszystkie miłe życzenia. Dostałam e-mila z prośbą o schematy do origami modułowego , niestety nie posiadam takich , ale pomyślałam , że może  by zrobić kursik na ten temat . Zacznę od tego , że robię to po raz pierwszy więc i na pewno jakieś błędy się pokażą więc proszę o wyrozumiałość .
Ja robię z papieru do drukarek A4 , kolorystyka na rynku jest duża od intensywnych kolorów do pasteli , nie udało mi się znaleźć czarnego więc postanowiłam wypróbować czarny blok rysunkowy i zdał egzamin , kartki są co prawda bardziej sztywne ale jest ok .


 
składamy kartkę na pół 3 razy


przecinamy najlepiej nożem

powinno wyjść 8 równych pasków

składamy na 3 równe części

przecinamy aby mieć 3 prostokąty


 Ja po przecięciu przykładam jeden z prostokątów i tnę nożyczkami wg. rozmiaru jaki wyszedł , dla przejrzystości pokazuję na dwóch kolorach.
 następnie składamy wzdłuż

znowu na pół rozkładamy i odwracamy prostokąt
boki zaginamy grzbietami na równo z załamaniem jakie nam powstał wcześniej



 i znowu odwracamy nasz element , a następnie chowamy narożniki do środka , aby powstał kwadracik po czym część z narożnikami składamy do środka .
strona z kieszonkami
 wyszedł nam trójkąt z dwiema kieszonkami , dzięki którym możemy w łatwy sposób łączyć moduły.


druga strona modułu

Mam nadzieję , że  kursik pomoże i jest dość przejrzysty , następny będzie o łączeniu elementów i może spróbujemy zrobić na początek łabędzia . Pozdrawiam wszystkich . miłego składania .





7 komentarzy:

  1. Bardzo fajny kursik i bardzo czytelny:) Z chęcią skorzystałabym z kursiku, ale ten mój leń:)Ale koniecznie muszę kursik siostrze pokazać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ten rok od pecha zaczęłam , choć kilka koszyków wyplotłam i dopiero gdy przekazałam zainteresowanym uświadomiłam sobie ,że nie zrobiłam zdjęć ha, ha ale cóż będzie trzeba zacząć intensywniej myśleć pozdrawiam i zapraszam siostrę .

      Usuń
  2. Leń o boże. Weź się w garść!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny kursik i bardzo czytelny:) Ślicznie dziekuje za to co robisz,ja często tu zagladam i tak myśle że i mi musi sie udać?.Ja bardzo lubię takie robutki ręczne .Podziwiam i Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuje za miłe słowa wierzę że uda się każda praca tylko należy się za nią wziąć i podejść z myślą " uda się " i wtedy idzie . Pozdrawiam gorąco .

      Usuń
  4. Wie pani mniej pracy pani włoży jak pani kupi te małe karteczki w pliku 1000 kartek za 6 zł gdzieś mniej roboty a efekt ten sam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź i szczerze mówiąc nie brałam pod uwagę tych małych karteczek , prawda jest taka każda podpowiedź to kolejna lekcja i trochę więcej wiedzy więcej , jeszcze raz ślicznie dziękuję i pozdrawiam .

      Usuń